Lina & Johanna

Lina / Vårblommor i maj
Nu är det verkligen vår! När jag kommer ut i trädgården möts jag av underbart fågelkvitter och vackra blommor som äntligen tagit sig upp och visar sig. Allt börjar bli grönt och växer, gräset har gått från gulaktigt till friskt grönt, björkarna har fått sina musöron och jag njuter av trädgårdsarbete.
Här kommer lite bilder på mina underbara blommor!
Vitsippan som verkligen är vårens blomma.
Pärlhyacinter som varje gång får mig att tänka på de underbara barnböckerna om morfar prosten som i ett kapitel äter upp pärlhyacintlökar, detta har alltid fått min pappa att skratta så han tjuter.
Scilla är en blomma som får mig att tänka på min mamma och pappas trädgårds som har ett hav av Scilla.
Gullvivan, vi har ett ställe i trädgården där det riktigt sprutar upp gullvivor ur gräsmattan. 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress