Lina & Johanna

Johanna / I detta härliga väder
Går jag ut i trädgården nära hönsen och sätter mig på huk med mobilen kommer flocken snart rusande. Jag tror visseligen att de förväxlar mobilen med något ätbart men det är alltid kul att få några bilder på dem.
(null)
Den vetefärgade hönan, Ella, är alltid framme först. Om hon är modigast eller glupskast vet jag dock inte haha.
 
(null)
Vita Lilly och vackra guldkragade Viola. Tuppen Chuck har alltid ett vakande öga i bakgrunden.
 
(null)
 
(null)
På jobbet har vi toppat de gamla sorterna av pelargoner vi har, jag fick med några hem. Vit mårbacka, kärlekspelargon och äppelblom.
 
(null)
 
(null)
Jag verkligen älskar detta körsbärsträd när det blommar så vackert!
 
(null)
Ibland blir man lite överraskad, jag hade ju helt glömt bort att jag köpt och satt ned lökar av kungsängsliljan. Super fin och häftig med sina rutor.
 
(null)
Tusensköna i gräsmattan. På jobbet kallar vi dem Bellis som är det latinska namnet.
Visste ni att de går att äta? Jag älskar att kolla trädgårdsinspiration på nätet eller tidningar och det märks att trenden går mer åt att odla eget att äta men också att vi börjar uppskatta det vildare skafferiet. Spana in "Dags att plocka", där finns mängder av tips på sådant man kan äta i naturen.
 
 
Lotta

Vilka fina och nyfikna höns du har. Så härligt att se när de springer runt och pickar i sig något gott. Mina grannar på Ön har höns, nu vågar de inte in till mig längre för då kommer Eddie och vallar ut dem genom grindhålet. Ser väldigt roligt ut.
Hoppas dina sticklingar tar sig :-)

Svar: Tack! Höns är väldigt lustiga men rofyllda att se på. Det kanske är lite skönt att Eddie vallar ut dem, de har en förmåga att "gödsla" lite här och där hihi. Kram Johanna
Lina och Johanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress