Lina & Johanna

Vit paprika
Man blir ju alltid så glad när fröna äntligen gror! Detta är en vit paprika, alltid lite roligt med ovanligare färger, jag har odlat denna en gång förrut men då fick jag en planta mitt i sommaren och den var inte särskilt stor och hann bara ge några enstaka frukter.
 
Den röda paprikan har planterats om, viktigt med lappar annars glömmer man fort. Ett tips om du är nybörjare och omskolar, se till att plantan är ordentligt nedstucken i jorden annars blir det ginglig.
 
Första gången jag sår citronmeliss, ska tydligen vara vinterhärdig sådant är ju alltid en bonus!
 
Detta är frökapslar av blå anisisop, en lakritsdoftande bienn som humlor, bin och fjärilar fullkomligt älskar. Därför sår jag ett litet drivhus fullt av dessa, både blå och vita. Dessa kan man dessutom äta eller dricka te på, inget jag testat än men vill någon frivillig så hojta, för jag har frön :)
 
 
Fyra nya drivhus har det blivit i år, man kan väll inte ha för många tänker jag. Det enda som saknas är plats för dem, åh vad jag drömmer om ett växthus nu!
 Kram Johanna
 
GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Åh, så kul med massa egenodlat :) Hade jag också velat. Om jag hade haft plats villsäga, vill inte inreda hela vardagsrummet med plantor och krukor, haha.

Svar: Det känns väldigt lyxigt att kunna äta egenodlat, nyttigare, närproducerat och garanterat giftfritt :) Man kan ju alltid odla lite örter på köksbänken ;) /kram Johanna
Lina och Johanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress