Lina & Johanna

Varför bloggar vi?
 
 
 
 
Lina svarar:
 
Jag har alltid älskat att skriva, trots min urusla stavning och läsning så har jag jobbat mycket för att bli mitt bästa jag när det gäller just skrivande och stavning. Min skoltid var tyvärr fullproppad med röda sträck i skolans inlämningar och lärarna tog tyvärr död på skrivandet under många år. Fram tills internet kom in i mitt liv och jag återupptog mitt skrivande som jag älskar så mycket. Jag chattade, jag mailade, jag skaffade hemsida (min fina vän Carl hjälpte mig med det), jag hade lunarstorm och smsade mig till att återfinna min skrivarglädje. Där var det ingen som kunde stryka under mina felstavningar med röd penna. Ingen kunde förstöra mitt skrivande, det var bara till för mig. Jag hade även en privat blogg när jag väntade mitt första barn där mina nära och kära som bodde långt bort kunde vara med mig under hela min graviditet alla framsteg och utvecklingen av den lilla. Sen kom det lilla barnet som mestadels skrek så mitt liv gick enbart ut på att trösta bebis och hålla den lilla så nöjd som det bara gick. När vi två år senare flyttade ut på landet så startade jag en ny blogg där jag återigen fick leva ut min skrivarglädje och fotografera fina bilder från mitt mammaliv på landet. Sen tog jag bort den bloggen när jag inte ville att andra människor skulle kunna se in i mitt liv som mamma tillsammans med min familj.
Nu har mina barn blivit så stora att de under en helg kan var borta fredag till söndag utan att komma hem och umgås. Med större barn finns det mer tid över till mig själv och mina egna intressen så som att skriva och fotografera. Under 2018 ska vi börja med vårt hus renovering och detta vill jag så gärna dela med mig av till vänner och familj i både text och bild så då passar en blogg alldeles perfekt. Jag tänkte även att det kan vara kul för både mig själv och andra och se steg för steg hur huset renoveras.
Sen kom jag på att det vore väldigt kul att blogga tillsammans med Johanna och på så sätt tillsammans driva en "grannar på landet" blogg. Där kan vi nu blanda husrenovering, trädgårdsfix, tankar från oss och lite härliga bilder från livet på landet.
 
 ♥♥♥
 
Johanna svarar:
 
Haha det korta svaret är: Lina övertalade mig! Men det skulle såklart inte vara hela svaret.
Jag har alltid gillat att skriva, och skrev en del dikter när jag var yngre. Mamma har alltid inspirerat mig till att läsa och skriva vilket alltid har känts naturligt för mig, att uttrycka mig i ord. Jag har testat att starta en blogg tidigare men fick inte ihop hur jag skulle utforma den och projektet föll i glömska. Men så började Lina fråga och locka mitt intresse att testa att tillsammans blogga och då tänkte jag att varför inte! Så nu är vi igång och det är riktigt roligt : )
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress