Lina & Johanna

Lina på den grekiska ön Samos
För bara några timmar sedan landade vi i Sverige efter en fantastisk vecka i en av Greklands alla underbara öar. För första gången besökte vi Samos. En lugn och harmonisk ö med ljud av havsbrus och smak av söta apelsiner och salt havsvatten.
Hotellet var ett vackert och mysigt lägenhetshotell i vitt och blått med många skandinaviska gäster. På morgonen hälsade denna lilla katt på oss och bad om frukost, vi kallade henne Lill Lisa och hon fick kattmat på vår terass under frukostbordet. Lime, fikon och citron växte på gården och bara det känns så otroligt trevligt.
Lagom till resan gjorde jag gel naglar och jag tycker fransk manikyr hör till utomlandsresa, det är så fint till solbränna och bekini. Stränderna var sand, sten och klappersten och havet gick från turkost till mörkare blått.
När det står nutella pizza på en av menyerna på en resturang så bara ste jag prova och det är utan tvekan veckans största matupplevelsen, att äta banan och nutella från stenugn.
Här på bilden dricker vi bluehawaii och mai tai och jag handlar present till underbara Johanna som tack för hjälpen nu när hon vattnat blommor, tagit hand om hund och höns och hämtat post. Tack kära Johanna!
De varma kvällarna tillbringade vi på restauranger, i små butiker och sittandes på nån solstol när solen gått ner bakom bergen till bruset av ett lugnt hav. Så fridfullt sitter man är och tänker att det här är då meningen med livet.
Samos kommer jag komma ihåg som en lugn och vacker ö med otroligt vackra stenar som blixtrade något otroligt i solskenet. Det var även hör jag fick mitt livs största snorkelupplevelse när vi tog med bröd ut på havet och matade dom och vi möttes upp av ett helt stim och befann oss plötsligt som i ett akvarie. Vi matade dom och simmade med dom. Jag, min man, våra barn och min pappa njöt av fiskarna och var helt lyriska av upplevelsen. Vi filmade med gopro så jag hoppas jag fick lite fina bilder jag kan visa här på bloggen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress