Lina & Johanna

Linas dag i ett snöigt vinterlandskap på landet
Jag älskar vintern när det ä snö och kallt. När man kan njuta av allt det vackra, åka pulka, åka skidor, bygga snögubbar, bygga snölycktor, åka spark å skridskor och gå mysiga promenade när det knarrar under kängorna av den kalla snön.
(null)
Idag på förmiddagen bytte vi spånet inne hos hönsen så att de fick lite nytt å fresht i hönshuset. Så idag var alla ute en sväng trotts flera minusgrader. Vi skottar alltid små gångar åt dom när det är snö, jag tycker de ser så kallt ut för deras små fötter. Här på bilden har de knöt ihop sig i en lite värmande klunga.
(null)
Min fina Gullefjun fick jag en fin bild på. Han ska vi inte ha kvar och det grämer mig. Jag hoppas verkligen att jag hittar ett bra hem åt honom när det är dax. Jag väntar nu på mina genbanksintyg till småtupparna så kanske det blir lättare att sälja av dom. Gullefjun är så snäll å försiktig och lägst i rang i min flock.
Titta gärna in på dom på deras instagramkonto!
(null)
På eftermiddagen kom min mamma och pappa ut till oss och vi tjuvstartade fettisdagen med varsina hemmagjorda semlor. Efter den bomben så passade det perfekt att ge sig ut i snön igen. Det blev längdskidor i ett underbart vinterland med en vacker sol.
(null)
 
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Åh låter härligt :). Mysigt att kunna ha höns och bo på landet :)

Svar: Hejsan!Va roligt att du tittade in!
Ja det var en riktigt härlig dag!
Mvh Lina från grannar på landet
Lina och Johanna

Kari

Ja vintern är fantastisk!

Svar: Hejsan!Ja visst är den underbar! Å vilken fin vi haft!
Mvh Lna från grannar på landet
Lina och Johanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress