Lina & Johanna

Johanna / Unda
(null)
I helgen som varit packade jag och min syster bilarna och lassade in våra barn och styrde mot Uddevalla. Vi hade bokat stuga i förväg, annars hade vi inte åkt då det blåste så mycket.
 Medierna rapporterade om ikullblåsta träd på vägen, 900 hushåll utan el i Uddevalla och bron där avstängd. Ibland kan det kännas typiskt när jag och syster ska hitta på något, fint hela sommaren men när vi väl kommer iväg är det storm och regn som väntar haha! 
Lyckligtvis var det inte så illa när vi åkte, vi kom iväg på eftermiddagen först då syster jobbade på förmiddagen.
Vi hade bokat en stuga med sex bäddar på campingen Unda, vi var mycket där som barn fast med husvagn. 
(null)

(null)
När jag var liten badade vi mycket här och lekte i sanden. Denna stranden var en gång jätte fin och badvänlig men över 20 år senare verkar den bortglömd. 
(null)

(null)
I hamnen på campingen fiskade vi mycket krabbor...
(null)
...självklart fiskade vi lite krabbor nu med! Barnen tyckte det var spännande att se dem äta på blåmusslorna och se om de håller sig fast när de drog upp dem ur vattnet. 
(null)

(null)
Man kan åka med båten Sunningen in till Uddevalla, en mysig tur som tar ca 50 min. Barnen var storögda under hela resan och tittade och pekade på allt. Ett gäng som firade en svensexa steg ombord under resan och bjöd på klubbor vilket uppskattades hihi.
(null)
Uddevallabron fanns inte när jag var barn utan stod färdig först 2000, då var det invigning med bland annat ett motionslopp med mållinje mitt på bron. Detta minns jag för jag och min mamma var duktiga och släpade oss runt hela sträckan tillsammans :) 
/Johanna

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress