Lina & Johanna

Johanna / Vp-rör
(null)
I helgen som varit har jag trots mulet och små regnigt väder, fått lite gjort i trädgården. Jag och mannen har, utan hot om skilsmässa, lyckats bygga ihop en gungställning tillsammans. Den stora sonen är nog lite väl gammal för rutschkana men den lille på 7 år var nöjd. Katten Stella var inte sen med att inspektera bygget hihi.
 
(null)
Köpte 1kg gul lök som jag även satte, tror vi odlade 1,5kg förra året men vi har endel kvar så hoppas vi klarar oss på detta. Ska även köpa och sätta rödlök men bara en liten påse på 250g tänkte jag.
 
(null)
Testar på såbands trenden, gick ju super lätt att få ned i backen. Lite dyrt men tänker att det brukar, för mig, vara svårt attt fördela fröna på bra sätt och det brukar sluta med att jag får gallra bort mer än vad som blir kvar så detta kanske är lönsammare hehe.
 
(null)
Såbandet var som toapapper och sög åt sig fukten i jorden snabbt. Ser ni hur mycket sten jag har i jorden! Kanske inte bästa stället att odla morötter men har lite platsbrist och har försökt rensa bort de grövsta stenarna i alla fall.
 
(null)
Jag har snickrat ihop tre odlingsramar som ska rymma sådant som är i behov av att övertäckas med väv.
 
(null)
Vp-rör sattes fast på sidorna så har väven något att vila på så växterna får växa fritt.
 
(null)
Jag blev ändå riktigt nöjd och inte var något dyrt heller, som det brukar bli när man väl gör något.. 
Kram Johanna
 
(null)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress