Lina & Johanna

Påskliljor
Hoppas påsken varit lika fin för er som den varit här! Härligt när solen börjar värma och man kan vara ute på ett helt annat sätt. Vårtecken i form av krokus och snödroppar har äntligen börjat titta upp, även sett att mina tulpanlökar som jag satte i höstas har börjat växa dock följt av att de blivit snaggade av hungriga rådjur.
 
Eftersom jag jobbar i en handelsträdgård vet jag att många får vårkänslor och vill gärna pynta sina hem med vårblommor. I år har kylan bitit sig kvar längre än normalt vilket gjort att många som ska pryda gravar inte kunnat gräva ned blommor på kyrkogården. Det finns de som vattnat med varmt vatten eller köpt en kruka att ställa på graven i stället.
Vi sätter våra penséer på hösten vilket gör att de klarar kylan bra på våren, även påskliljelökar, Tête-a-tête, pärlhyacinter och krokus klarar vårkylan fint nu.
 
 
De sista dagarna innan påsk har det såklart varit många kunder som köpt påskliljor, ett måste till påsk i många hem. Vi driver själva upp dem, buntar och plastar för att sedan säljas direkt till kund eller till grossister.
 
 
Jag fick med en liten bunt hem, gåva från chefen, som nu ger påsk-stämning på köksbordet.
Kram Johanna
 
 
 
Hanna Karlsson

Jag älskar påskliljor!

Svar: Ja! De är som små glada solar 😄 sett att det finns helvita, de är jag riktigt sugen på! /Johanna
Lina och Johanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress